Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

obchodnej spoločnosti Health Academy s.r.o., so sídlom Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, IČO: 059 46 514, DIČ: CZ05946514, zapísaná v obchodnom registru u Městského soudu v Praze, oddiel C, vložka 273525, kontaktné údaje obchodnej spoločnosti: objednavky@healthfactory.sk, tel. +421 919 434 552 (Po – Pá od 9:00 do 16:00), sociálne siete: Facebook healthfactoryczsk (Po – Pá od 9:00 do 16:00) pro predaj zboží prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetové adrese https://www.healthfactory.sk/.

  1. Úvodné ustanovenie

Tieto všeobecné obchodní podmienky („Podmienky“) obchodnej spoločnosti Health Academy s.r.o., so sídlom Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, IČO: 059 46 514, DIČ: CZ05946514, zapísaná v obchodnom registru u Městského soudu v Praze, oddiel C, vložka 273525 („predávajúci“) upravujú vzájomná práva a povinnosti predávajúceho a osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webové stránke umiestené na internetové adrese https://www.healthfactory.sk/ („internetový obchod“), a to prostredníctvom rozhraní tejto webové stránky („webové rozhraní obchodu“).

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v  zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu Podmienky ochrany osobných údajov.

Ustanovenia Podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami Podmienok.

Vzťahy vznikajúce medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia slovenským právnym poriadkom, pričom práva a povinnosti vyplývajúce zo zmlúv uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcimi - spotrebiteľmi sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov („Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) a súvisiacimi právnymi predpismi a práva a povinnosti vyplývajúce zo zmlúv uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcimi – podnikateľmi sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov („Obchodný zákonník“).

  1. Niektoré definície

 

1.1 Predajná cena je konečná cena za Tovar vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu („Cena“).

1.2. Jednotková cena je konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru.

1.3. Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie, pokiaľ nezvolíte Zabaliť EKO.

1.4. Cena za Zabaliť EKO je cena za zabalenie Tovaru bez plastov.

1.5. Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu a Ceny za Zabaliť EKO (ak tato služba bola v objednávke resp. v nákupnom košíku zvolená).

1.6. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov.

1.7. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu.

1.8. Objednávka je neodvolateľný návrh kupujúceho na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s predávajúcim.

1.9. Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na internetovom obchode.

1.10. Zákaznícky účet je účet zriadený na základe údajov uvedených kupujúcim, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv;

1.11. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom internetového obchodu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od predávajúceho dostane kupujúci potvrdenie Objednávky.

1.12. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

1.13. Obchodník je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

2. Všeobecné ustanovenia A POUČENIE

2.1. Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie obchodu.

2.2. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne a pravdivé.

2.3. Na webovom rozhraní obchodu neposkytujeme prístup k hodnoteniu Tovaru vykonanému hodnoteniu inými spotrebiteľmi.

3. ZÁKAZNíCKy ÚČET

3.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu („zákaznícky účet“). Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

3.2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

3.3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

3.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

3.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj zákaznícky účet dlhšie nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a obchodných podmienok.

3.6. Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

  1. VERNOSTNÝ PROGRAM

 

4.1. Prevádzkovateľom vernostného programu je predávajúci.

4.2. Vernostný program je formou podpory nakupujúcim zákazníkom. Za každý nákup získa kupujúci v súlade s podmienkami vernostného programu vernostné body. Prístup k vernostnému programu je iba cez webové rozhranie obchodu

4.3. Vernostný program je platný a môžu ho využívať iba zákazníci (kupujúci), ktorí majú zákaznícky účet. Registráciou do zákazníckeho účtu sa kupujúci sa registruje, resp. sa stáva členom vernostného programu.

4.4. Predávajúci je oprávnený meniť podmienky vernostného programu aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

4.5. Predávajúci si ďalej vyhradzuje možnosť vernostný program kedykoľvek ukončiť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

4.6. Podmienky získania a uplatnenia vernostných bodov v rámci vernostného programu sú upravené tu: https://www.healthfactory.sk/vernostny-program/.

4.7. Pokiaľ kupujúci zakúpený tovar vracia, vracia spolu s ním aj vernostné body, ktoré získal pri jeho objednaní. Predávajúci preto bodovú bilanciu, resp. stav vernostných bodov prepočíta na stav pred nákupom tohto vráteného tovaru. Rovnako postupuje predávajúci aj v prípade, že objednávku z akéhokoľvek dôvodu kupujúci stornuje alebo ju neuhradí.

4.8. Kupujúci je povinný:

4.8.1. dodržiavať podmienky vernostného programu;

4.8.2. využívať možnosti a podmienky vernostného programu v súlade s dobrými mravmi;

4.8.3. informovať predávajúceho o skutočnostiach vedúcich k poškodeniu kupujúceho alebo predávajúceho;

4.8.4. sledovať zmeny podmienok vernostného programu.

4.9.  Nevyužité vernostné body po 6 mesiacoch od ich pripísania do vernostného programu kupujúceho prepadajú.

4.10. Pri porušení podmienok vernostného programu môžu byť kupujúcemu odobrané získané vernostné body.

4.11. Pri závažnom porušení podmienok vernostného programu môže byť kupujúci vylúčený z vernostného programu

  1. Uzatvorenie zmluvy

 

5.1. Zmluvu s predávajúcim je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

5.2. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom internetového obchodu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí kupujúci. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradí za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované predávajúcim teda nad rámec Celkovej ceny nemusí kupujúci očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasí kupujúci s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

5.3. K tomu, aby medzi predávajúcim a kupujúcim došlo k uzatvoreniu Zmluvy, je potrebné, aby kupujúci na internetovom obchode vytvorili návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:

5.3.1. informácie o nakupovanom Tovare (na internetovom obchode označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom „Do košíka");

5.3.2. informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia internetového obchodu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe kupujúcim zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;

5.3.3. identifikačné údaje kupujúceho slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;

5.4. V priebehu tvorby návrhu Objednávky môže kupujúci až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednať s povinnosťou platby" kupujúci vytvorí Objednávku. Pred stlačením tlačidla musí kupujúci ale ešte potvrdiť oboznámenie sa a súhlas s tými Podmienkami, v opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. Po stlačení tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby " budú všetky vyplnené informácie odoslané predávajúcemu.

5.5. Ihneď po prijatí objednávky zašle predávajúci kupujúcemu oznámenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci zadal pri objednávaní tovaru. Toto oznámenie je automatické a nepredstavuje uzavretie zmluvy. Prílohou oznámenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva sa uzatvára až po akceptácii objednávky predávajúcim. Potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim sa doručuje na e-mailovú adresu kupujúceho. Kúpna zmluva sa uzatvára potvrdením objednávky predávajúcim na e-mailovú adresu kupujúceho.

5.6. Môžu nastať aj prípady, kedy predávajúci nebude môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy kupujúci objedná väčší počet kusov Tovaru, než koľko je zo strany predávajúceho umožnené. Informáciu o maximálnom počte kusov Tovaru však predávajúci vždy v rámci internetového obchodu vopred poskytne a nemala by byť pre kupujúceho prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže predávajúci Objednávku potvrdiť, bude kupujúceho kontaktovať a zašle kupujúcemu ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy ponuku kupujúci potvrdí na e-mailovou adresu predávajúceho uvedenou v čl. 13.12 Podmienok.

5.7. Všetky objednávky akceptované predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže stornovať objednávku dovtedy, kým kupujúci nedostane potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže stornovať objednávku len telefonicky alebo e-mailom, pričom tieto kontaktné údaje sú uvedené v čl. 13.12 Podmienok.  

5.8. V prípade, že dôjde k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvádzaní ceny tovaru v internetovom obchode alebo pri objednávaní, predávajúci nie je povinný dodať kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu ani v prípade, ak bolo kupujúcemu zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky podľa obchodných podmienok. Predávajúci bez zbytočného odkladu informuje kupujúceho o chybe a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva sa v takomto prípade uzatvára potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú v článku 13.12 Podmienok.

5.9. V niektorých prípadoch predávajúci umožňuje kupujúcemu využiť zľavu na nákup tovaru. Na poskytnutie zľavy musia kupujúci vyplniť informácie o tejto zľave vo vopred určenom poli. Ak tak kupujúci urobí a podmienky na poskytnutie zľavy sú splnené, tovar bude kupujúcemu poskytnutý so zľavou.

5.10. Zľavy / akcie / benefity (ďalej spoločne len „zľava") sú platné v súlade s ich obchodnými podmienkami výlučne od a do určeného dátumu danej zľavy alebo do vypredania zásob tovaru. Pokiaľ nie je výslovne uvedené inak alebo ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak, jednotlivé zľavy nie je možné kombinovať.  

5.11. Zľavy a vernostné body (získané vo vernostnom programe) sa v súlade s právnymi predpismi nevzťahujú na počiatočnú dojčenskú výživu a potraviny na osobitné lekárske účely.

5.12. V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok  na zaplatenie Celkovej ceny.

5.13. V prípade, že má kupujúci zriadený Zákaznícky účet, môže urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Zákazníckeho účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

6. Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastnického práva

6.1. Cena je vždy uvedená v rámci internetového obchodu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci internetového obchodu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.

6.2. Celková cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.

6.3. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

6.3.1. bezhotovostná online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay;

6.3.2. bezhotovostná platba prostredníctvom elektronickej peňaženky Google Pay;

6.3.3. okamžitá platba virtuálnou menou Bitcoin;

6.3.4. bezhotovostná online platba kartou prostredníctvom platobnej brány GoPay;

6.3.5. bezhotovostná online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Comgate;

6.3.6. bezhotovostná online platba pre majiteľa účtu Tatra banky;

6.3.7. bezhotovostná online platba pre majiteľa účtu vo VÚB banky;

6.3.8. bezhotovostná online platba pre majiteľa účtu v Slovenskej sporiteľni;

6.3.9. platba SMS, t.j. platba mobilom prostredníctvom kreditu alebo v rámci mesačného vyúčtovania.

6.3.10. bezhotovostní platba on-line bankovým prevodom.

6.3.11. bezhotovostní platba prostredníctvom bankového prevodu.

6.4. Z akých spôsobov platby si kupujúci môže vybrať, závisí od krajiny, do ktorej je tovar doručený. Ak je tovar dodaný na adresu v

6.4.1. na území Slovenskej republiky, je možné zaplatiť Celkovou cenu platobnými spôsobmi uvedenými pod body 6.3.1 až 6.3.10.

6.4.2. na Belgicka, Dánska, Francúzska, Grécka, Holandska, Chorvátska, Írska, Nemecka, Portugalska, Rakúska, Slovinska, Španielska, Švajčiarska, Švédska, Talianska, je možné zaplatiť Celkovou cenu platobnými spôsobmi uvedenými pod body 6.3.1., 6.3.2, 6.3.4., 6.3.10.

6.5. Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia.

6.6. Informácie o spôsoboch platby sú k dispozícii v internetovom obchode v sekcii „Spôsoby platby" a tvoria neoddeliteľnú súčasť Podmienok.

6.7. Kupujúci si tiež môže zvoliť platbu v niektorých kryptomenách akceptovaných predávajúcim (napr. Bitcoin) ako spôsob platby. Ak v takomto prípade kupujúci z akéhokoľvek dôvodu požaduje vrátenie kúpnej ceny za zakúpený tovar, kúpnu cenu je možné vrátiť len v mene uvedenej na faktúre za takto zakúpený tovar (spravidla v slovenských korunách) a vo výške uvedenej na faktúre. Akékoľvek pohyby výmenného kurzu kryptomien sa nebudú brať do úvahy pri vrátení kúpnej ceny, s ktorou kupujúci vyjadrí svoj súhlas.

6.8. Ak nie je v kúpnej zmluve dohodnuté inak, Celková cena je splatná do 2 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

6.9. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány sa kupujúci riadi pokynmi príslušného poskytovateľa elektronických platieb a v prípade platby online bankovým prevodom podľa pokynov banky, v ktorej má kupujúci účet.

6.10. V prípade platby cez „Premium SMS“ kupujúci postupuje podľa pokynov svojho mobilného operátora .

6.11. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu spolu s variabilným symbolom platby.

6.12. V prípade, že je kupujúci v omeškaní s úhradou kúpnej ceny, predávajúci zašle na e-mail kupujúceho (oznámený pri objednávke tovaru) upomienku, ktorou predávajúci vyzve kupujúceho na zaplatenie kúpnej ceny. V prípade, že kupujúci nezaplatí kúpnu cenu ani pri druhej výzve (tzn. v lehote uvedenej v druhej upomienke na zaplatenie kúpnej ceny), predávajúci zruší objednávku. Predávajúci informuje kupujúceho o zrušení objednávky e-mailom.  

6.13. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný postupovať v súlade s článkom 6.12 Podmienok v prípade, ak je kupujúci v omeškaní s úhradou kúpnej ceny za tovar, resp. za objednávku, v rámci ktorej si kupujúci objednal tovar s krátkym dátumom exspirácie (tzn. do uplynutia dátumu minimálnej trvanlivosti alebo dátumu exspirácie v čase objednania tovaru zostávajú menej ako 3 mesiace). V týchto prípadoch je predávajúci oprávnený stornovať objednávku ihneď po tom, ako je kupujúci v omeškaní s úhradou kúpnej ceny.  

6.14. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohovú platbu ani inú podobnú platbu. Platba kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.

6.15. Faktúra bude predávajúcim vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v Objednávke.

6.16. Vlastnícke právo k Tovaru na kupujúceho prechádza až potom, čo zaplatí Celkovú cenu a Tovar prevezme. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.

  1. doručenie tovaru, prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy

 

7.1. Tovar je možné doručiť do týchto krajín: Slovenská republika, Belgicko, Dánsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Nemecko, Portugalsko, Rakúsko, Slovinsko, Španielsko, Švajčiarsko, Švédsko, Taliansko. Konkrétne krajiny, kam zasielame a ceny za poštovné sa zobrazia kupujúcemu v druhom kroku nákupného košíku - Platba a doprava.

7.2. Voľba spôsobu doručenia sa vykonáva pri zadávaní objednávky. Všetky ponúkané spôsoby doručenia, ich aktuálne podmienky a ceny pro doručení v rámci Slovenskej republiky nájde kupujúci v internetovom obchode v sekcii „Spôsoby dopravy objednávok" (https://www.healthfactory.sk/doprava/). Doprava do zahraničia (tzn. do inej krajiny než Slovenskej republiky) sa účtuje podľa tarifu prepravnej spoločnosti a cena sa zobrazí kupujúcemu v druhom kroku nákupného košíku - Platba a doprava.

7.3. Dostupné spôsoby doručenia môžu závisieť od spôsobu platby a adresy dodania zvolenej kupujúcim, ako aj od hmotnosti objednaného Tovaru.

7.4. Celkový čas dodania Tovaru kupujúcemu zahŕňa čas prípravy objednávky na odoslanie predávajúcim a dodanie Tovaru dopravcom.

7.5. Dodacia lehota vždy závisí od dostupnosti Tovaru a zvoleného spôsobu dodania a platby. Priemerná dodacia lehota Tovaru je 5 - 20 pracovných dní, vo výnimočných prípadoch môže byť dodacia lehota dlhšia. V prípade vyššej moci predávajúci nezodpovedá za včasné dodanie Tovaru.

7.6. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho bezodkladne, a to e-mailom, pričom právo kupujúceho odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia predávajúceho o novom termíne doručenia Tovaru je aj žiadosť predávajúceho adresovaná kupujúcemu na vyjadrenie, či kupujúci trvá na dodaní objednaného Tovaru v novom termíne.

7.7. Cena za dodanie tovaru, v závislosti od spôsobu expedície a prevzatia tovaru, je uvedená pri zadávaní objednávky a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dodania dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, kupujúci znáša riziko a akékoľvek dodatočné náklady spojené s týmto druhom dopravy.

7.8. Pri preberaní Tovaru od dopravcu je povinnosťou kupujúceho skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a predávajúcemu. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je povinnosťou kupujúceho Tovar od dopravcu prevziať.

 7.9. Kupujúci je povinný prevziať Tovar v dohodnutom mieste a čase. V prípade, kedy kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 7.8 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie povinnosti predávajúceho doručiť Tovar kupujúcemu. Zároveň to, že kupujúci neprevezme Tovar, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim. Ak Tovar neprevezme kupujúci ani v dodatočnej lehote, vzniká predávajúcemu právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu podstatného porušenia Zmluvy zo strany kupujúceho. Ak sa rozhodne predávajúci predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy toto odstúpenie doručí kupujúcemu. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.

7.10. Ak je z dôvodov vzniknutých na strane kupujúceho Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je povinnosťou kupujúceho nahradiť predávajúcemu náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov zašle predávajúci na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

7.11. Nebezpečie škody na Tovare na kupujúceho prechádza v okamihu, keď ho prevezme. V prípade, keď Tovar neprevezme, s výnimkou prípadov podľa čl. 7.8 týchto Podmienok, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy kupujúci mal možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre kupujúceho znamená, že od tohto okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

 8. Práva zo zodpovednosti za vady

8.1. Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti so zákonnou zodpovednosť predávajúceho za vady a nároky z vád Tovaru sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, a to primárne Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa, a v prípade kupujúcich - podnikateľov ustanoveniami Obchodného zákonníka. 

8.2. Predávajúci sa zaväzuje, že Tovar dodá kupujúcemu v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.

8.3. Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa čl. 8.4 Podmienok.

8.4. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru, ak nie je uvedené inak (t.j. ak nie je uvedená iná doba v týchto Podmienkach), to sa však netýka:

8.4.1. Tovaru predávaného za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;

8.4.2. na opotrebenie Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním;

8.4.3. ak to vyplýva z povahy Tovaru;

8.4.4. pri spotrebnom Tovare (napr. kozmetika, potraviny apod.), ak na tomto Tovare je uvedený dátum spotreby / minimálnej trvanlivosti / exspirácie. V tomto prípade sa lehota skráti len do dátumu vyznačeného na obalu tovaru. V prípade, že na Tovaru nie je označený dátum spotreby / minimálnej trvanlivosti / exspirácie, tak kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady do 2 rokov.

8.5. Ak je Tovarom použitý Tovar, predávajúci zodpovedá za vady Tovaru po dobu dvanástich (12) mesiacov od jeho dodania.

8.6. Ak je predmetom kúpy Tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.

8.7. Ak je spoločne s Tovarom poskytovaný aj darček, je možné uplatniť právo zo zodpovednosti za vady len pri predávanom Tovare, ale nie pri darčeku poskytnutom spoločne s Tovarom. Pri týchto darčekoch môžete uplatniť právo z vady len do 14 dní odo dňa dodania Tovaru. 

8.8. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby stanovené v týchto Podmienkach, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.

8.9. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatní v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri Tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musí kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva kupujúceho zaniknú.

8.10. Predávajúci zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru je Tovar bez vád, najmä, že:

8.10.1. má vlastnosti, ktoré si predávajúci s kupujúcim dohodol, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré predávajúci pri popise Tovaru uviedol, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;

8.10.2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil;

8.10.3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel („funkčnosť“),

8.10.4. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru („kompatibilita“), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa („interoperabilita“),

8.10.5. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,

8.10.6. je v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti;

8.10.7. spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;

8.10.8. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,

8.10.9. je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve;

8.10.10. sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.

8.10.11. nie je zaťažené právami tretích strán.

8.11. Ak je kupujúcemu Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiada predávajúci kupujúceho, aby takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberal a aby predávajúcemu túto skutočnosť bezodkladne oznámil na telefónnom čísle: +421 919 434 552  alebo e-mailom na objednavky@healthfactory.sk. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom uvedeným nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebude predávajúci prihliadať.

Zodpovednosť za vady a uplatnenie si nárokov z vád Tovaru Zákazníkom - spotrebiteľom

8.12. Právo zo zodpovednosti za vady Tovaru (okrem zjavné vady uvedené v čl. 8.11 Podmienok) je kupujúci povinný uplatniť do dvoch (2) mesiacov, od kedy sa o existencii vady dozvedel, najneskôr však do uplynutia doby podľa čl. 8.4, 8.5, 8.6 Podmienok („záručná doba“).

8.13. Ak sa vada prejaví do uplynutia záručnej doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania, ak predávajúci nepreukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady. Ak je Tovarom vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa článku ‎8.6 Podmienok..

8.14. Právo zo zodpovednosti za vady nemôže kupujúci uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach, skladovaním Tovaru v rozpore s pokyny uvedenými na obale produktu nebo v návodu a pod. alebo na vady, ktoré nie je možné pripísať predávajúcemu (napr. vyššia moc), ak to umožňujú právne predpisy alebo ak tak stanovia príslušné právne predpisy.

8.15. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak o vade vedel pred prevzatím Tovaru, resp. predávajúci na ňu upozornil alebo kupujúcemu z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.

8.16. V prípade, že bude mať Tovar vadu, môže kupujúci takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať):

8.16.1. písomne zaslaním na adresu predávajúceho (viď kontaktné údaje v čl.13.12 Podmienok)

8.16.2. elektronickou formou na e-mail predávajúceho: objednavky@healthfactory.sk

8.16.3. pomocí formulára dostupného v internetovom obchode v sekcii Vrátenie tovaru a reklamácia

Kupujúci môže využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany predávajúceho, ktorý tvorí prílohu Podmienok.

8.17. V oznámení, ktorým si kupujúci uplatňuje reklamáciu uvedie predovšetkým popis vady Tovaru a svoje identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý má záujem dostať vyrozumenie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje.

8.18. V prípade uplatnenia reklamácie formou pošty či prepravcu, kupujúci, je povinný Tovar dôkladne zabezpečiť tak, aby pri jeho preprave nedošlo k jeho poškodeniu či znehodnoteniu, a zásielka s Tovarom musí byť viditeľne označená nápisom „REKLAMÁCIA“. Spolu s Tovarom je kupujúci povinný zaslať predávajúcemu tiež (i) dodané príslušenstvo Tovaru, (ii) kópiu dokladu o kúpe Tovaru (za účelom preukázania jeho kúpy u predávajúceho, inak nie je predávajúci povinný reklamáciu kupujúceho uznať), a (iii) písomnú informáciu o označení Tovaru, vade Tovaru (jej popis), požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie a svojich kontaktných údajoch. V prípade, že bol Tovar v minulosti už reklamovaný, zašle kupujúci predávajúcemu tiež kópiu dokladu o predchádzajúcom spôsobe vybavenia reklamácie.

8.19. V nadväznosti na vytknutie vady Tovaru vydá, po prevzatí reklamovaného Tovaru a preukázaní jeho zakúpenia a trvania doby zodpovednosti za vady, predávajúci kupujúcemu písomné (aj formou e-mailu) potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, predpokladanú dobu odstránenia vady Tovaru a kontaktné údaje predávajúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie.

8.20. V prípade existencie vád Tovaru, má kupujúci voči predávajúcemu nasledovné nároky zo zákonnej zodpovednosti za vady: 

Právo na odstránenie vady Tovaru (výmena alebo jeho oprava)

8.20.1. Ak má Tovar vadu, ktorá je odstrániteľná, kupujúci je oprávnený si zvoliť či má záujem vadu Tovaru odstrániť výmenou Tovaru za iný tovar alebo jeho opravou.

8.20.2. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Na tieto účely je kupujúci povinný svoj výber oznámiť riadne predávajúcemu a odovzdať Tovar predávajúcemu alebo ním určenej osobe.

8.20.3. Predávajúci je oprávnený vykonať odstránenie vady v primeranej lehote, ktorou je lehota nevyhnutná na vykonanie výmeny či opravy Tovaru podľa možností predávajúceho. Predávajúci oznámi kupujúcemu presnú lehotu, v ktorej odstráni vady po vytknutí vady týmto kupujúcim.

8.20.4. Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý sa vec kupuje.

8.20.5. Predávajúci je povinný prevziať tovar na vlastné náklady, aby odstránil vadu.

Právo na zľavu z Ceny Tovaru alebo odstúpenie od zmluvy

8.20.6. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny Tovaru alebo na odstúpenie od Zmluvy ak:

  • predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil podľa článku ‎8.20 Podmienok;
  • predávajúci odmietol odstrániť vadu Tovaru podľa článku 8.20 Podmienok;
  • opakovane sa na opravenom alebo vymenenom Tovare vyskytla rovnaká vada;
  • vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny alebo odstúpenie od zmluvy (t.j. od zmluvy nemožno odstúpiť pre zanedbateľnú vadu); alebo
  • predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

8.20.7. Výšku zľavy z Ceny určí predávajúci po zohľadnení hodnoty Tovaru s vadou a kúpnej ceny Tovaru, ako aj ďalších zákonných predpokladov. Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci dostal.

8.20.8. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady, ak to umožňujú platné právne predpisy, alebo ak ide o zanedbateľnú vadu (napr. Tovar možno ďalej bez väčších problémov používať a pod.);

8.20.9. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru;

8.20.10. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti tomuto kupujúcemu Cenu a ďalšie s tým spojené náklady v zmysle platných právnych predpisov do štrnástich (14) dní, najneskôr bez zbytočného odkladu po tom, čo mu kupujúci reklamovaný Tovar doručí alebo po tom, čo mu tento kupujúci preukáže, že Tovar odoslal.

8.21. Predávajúci alebo ním poverený pracovník, je povinný po obhliadke Tovaru, vybaviť reklamáciu podľa voľby tohto kupujúceho, ak je to možné. Predávajúci vybaví oprávnenú reklamáciu v primeranej lehote, najneskôr do tridsiatich (30) dní, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. O prípadnom predĺžení reklamácie informuje predávajúci kupujúceho prostredníctvom kontaktných údajov. 

8.22. Lehota pre vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že predávajúci nedostal spolu s predmetom reklamácie všetky požadované doklady a príslušenstvo reklamovaného Tovaru.

8.23. Predávajúci informuje kupujúceho o vybavení reklamácie, prípadnom predĺžení lehoty, možnosti vyzdvihnutia si opraveného alebo vymeneného tovaru alebo o iných skutočnostiach písomne a vhodným spôsobom na kontaktné údaje tohto kupujúceho poskytnuté pri vytknutí vady.

8.24. Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní kupujúceho, na jej vybavenie telefonicky, prípadne e-mailom. Ak bol predmet reklamácie zaslaný kupujúcim, predávajúcemu prepravnou službou, bude po vybavení reklamácie na náklady predávajúceho zaslaný späť na adresu tohto kupujúceho.

8.25. Po dokončení opravy alebo výmeny Tovaru predávajúci dodá kupujúcemu opravený alebo vymenený Tovar alebo vec, alebo vyzve tohto kupujúceho na jeho prevzatie. Ak kupujúci neprevezme vec v primeranej lehote po tom, čo ho predávajúci informoval o možnosti prevziať vec po oprave, má predávajúci nárok na poplatok za uskladnenie; ak sa strany nedohodnú na jeho výške, považuje sa za dohodnutú obvyklá výška. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich (6) mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci Tovar predať. Na predaj a ďalšie nakladanie s Tovarom sa vzťahujú osobitné pravidlá stanovené príslušnými právnymi predpismi.

8.26. V prípade úspešného uplatnenia si práva kupujúceho, na zľavu z Kúpnej ceny Tovaru, bude zľava kupujúcemu, vyplatená rovnakým spôsobom, aký použil tento kupujúci pri zaplatení Ceny Tovaru, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

8.27. V prípade, že si kupujúci úspešne uplatnil právo na odstúpenie od zmluvy podľa platných právnych predpisov, uplatní sa nasledovný postup:

8.27.1. kupujúci (spotrebiteľ) je povinný vrátiť predávajúcemu vadný Tovar na náklady predávajúceho. Adresa pre vrátenie Tovaru je Health Academy s.r.o., Vrážská 239/24, 153 00 Praha 5 – Radotín;

8.27.2. predávajúci vráti kupujúcemu Cenu Tovaru a ďalšie s tým spojené náklady v zmysle platných právnych predpisov do štrnástich (14) dní odo dňa vrátenia Tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal Tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr; a

8.27.3. predávajúci vráti kupujúcemu Cenu Tovaru a ďalšie s tým spojené náklady v zmysle platných právnych predpisov rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení Ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

8.28. Kupujúci má voči Predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci a uplatnením práv zo zodpovednosti za vady, ak takéto právo uplatní u predávajúceho najneskôr do dvoch (2) mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z Ceny alebo vrátenia Ceny a ďalších s tým spojených nákladov v zmysle platných právnych predpisov po odstúpení od zmluvy.

8.29. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (napr. nedostatok požadovaného Tovaru alebo jeho častí a pod.).

8.30. V prípade, že predávajúci odmietne zodpovednosť za vady Tovaru, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Kupujúci je oprávnený opakovane vytknúť rovnakú vadu Tovaru predávajúcemu len na základe znaleckého posudku alebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, ktorým sa preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu Tovaru. V takom prípade predávajúci nie je oprávnený odmietnuť zodpovednosť za vady.

8.31. Predávajúci má právo odmietnuť prijatie Tovaru k Reklamácií v prípadoch, keď Tovar alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nie sú v stave, ktorý je v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami.

8.32. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníku.

Zodpovednosť za vady a uplatnenie si nárokov z vád Tovaru Zákazníkom - podnikateľom 

8.33. Nároky z vád Tovaru kupujúceho, ktorý je podnikateľom, sa riadia ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom v znení neskorších právnych predpisov, pričom na právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľom, sa primerane uplatnia ustanovenia článku 8 Podmienok, ak ustanovenia tohto článku ‎8.33, 8.34, 8.35 neustanovujú inak.

8.34. V prípade kupujúceho, ktorý je podnikateľom, predávajúci zodpovedá za vady Tovaru po dobu dvanástich (12) mesiacov od dodania Tovaru. To neplatí pre Tovar, na ktorom je uvedený dátum spotreby / minimálnej trvanlivosti / exspirácie. V tomto prípade sa lehota skráti len do dátumu vyznačeného na obalu tovaru.

8.35. Zjavné vady Tovaru musia byť kupujúcim, ktorý je podnikateľom, oznámené najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru okrem vád, ktoré je možné zistiť už pri preberaniu Tovaru od prepravcu. Tieto zjavné vady musia byť oznámené už pri prevzatiu Tovaru. Na neskoršie oznámenie zjavných vád Tovaru predávajúci nebude prihliadať.

8.36. V prípade, že kupujúci je podnikateľom, predávajúci sa zaväzuje rozhodnúť o reklamácii v lehote štyridsaťpäť (45) dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

8.37. Ak je kupujúcim podnikateľ nie je oprávnený pri darčeku uplatniť právo zo zodpovednosti za vady. 

9. Odstúpenie od zmluvy

9.1. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

9.2. V prípade, že kupujúci je spotrebiteľ, má pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. V prípade, že medzi predávajúcim a kupujúcim bola uzatvorená Zmluva, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru, a v prípade, že bola uzatvorená Zmluva, na základe ktorej predávajúci bude Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môže kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom, a to:

9.2.1. písomne zaslaním na adresu predávajúceho (viď kontaktné údaje predávajúceho uvedené na začiatku týchto Podmienok)

9.2.2. elektronickou formou na e-mail predávajúceho: objednavky@healthfactory.sk

9.2.3. pomocí formulára dostupného v internetovom obchode v sekcii Vrátenie tovaru a reklamácia https://www.healthfactory.sk/vraceni_a_reklamace/.

Pre odstúpenie podľa bodu 9.1, 9.2 môže kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany predávajúceho, ktorý tvorí prílohu Podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.

9.3. Ani ako spotrebiteľ však kupujúci nemôže od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:

9.3.1. predaj Tovaru, ktorého Cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť a ku ktorému môže  dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;

9.3.2. predaj alkoholických nápojov, ktorých Cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia Zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich Cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôže predávajúci ovplyvniť;

9.3.3. predaj Tovaru, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, ktorý bol vyrobený pre kupujúceho na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;

9.3.4. predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;

9.3.5. predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

9.3.6. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;

9.3.7. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom;

9.3.8. dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a kupujúci udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol kupujúcemu potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu.

9.3.9. Ďalšie prípady, v ktorých nie je možné od Zmluvy odstúpiť sú uvedené v ustanovení § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

9.4. V prípade odstúpenia od Zmluvy bude kupujúcemu Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než kupujúci Tovar vráti či preukáže, že došlo k jeho zaslaniu späť predávajúcemu. Tovar sa vracia čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.

9.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 9.2Podmienok je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia predávajúcemu Tovar zaslať na adresu Health Academy s.r.o., Vrážská 239/24, 153 00 Praha 5 – Radotín, pričom kupujúci nesie náklady na vrátenie Tovaru k predávajúcemu. To neplatí ak sa kupujúci a predávajúci dohodnú, že si Tovar vyzdvihne predávajúci osobne alebo prostredníctvom poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci má nárok na to, aby mu bola vrátená Cena za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý predávajúci pre dodanie Tovaru ponúkal.

9.6. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Aby sa kupujúci oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru, mal by s ním nakladať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu bol umožnený pri kúpe Tovaru v obchode. V prípade zníženia hodnoty Tovaru jeho používaním vo väčšom rozsahu, než je uvedené v predchádzajúcej vete, je Predávajúci oprávnený uplatniť voči kupujúcemu právo na náhradu škody, ktorá mu takto vznikne.  Náhradu škody vyúčtuje predávajúci potom, čo predávajúcemu bude Tovar vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.

9.7. V prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy nesie po dobu od prevzatia Tovaru od dopravcu do doby, než bude Tovar prevzatý predávajúcim späť, nebezpečenstvo škody na Tovare kupujúci.

9.8. Ak je kupujúcemu spolu s tovarom poskytnutý dar, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára s rozväzovacou podmienkou, že ak kupujúci odstúpi od zmluvy, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto daru zaniká a kupujúci je povinný dar spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu. 

9.9. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia zo strany predávajúceho, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je predávajúci schopný kupujúcemu Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch je predávajúci povinný kupujúceho o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť kupujúcemu už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar predávajúci vráti rovnakým spôsobom akým kupujúci Celkovú cenu uhradil, pričom tým nie je dotknuté právo predávajúceho sa s kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

10. Darčekové poukážky

10.1. Darčekové poukážky je možné zakúpiť formou objednávky v internetovom obchode ako každý iný produkt.

10.2. Darčekové poukážky nie je možné fyzicky odoslať, ich doručenie je realizované len elektronicky na e-mail kupujúceho, ktorý kupujúci vyplnil v objednávkovom formulári.

10.3. Darčekové poukážky zasiela predávajúci na e-mailovú adresu kupujúceho až po prijatí platby, vo formáte PDF.

10.4. Zakúpený darčekový poukaz za peniaze nie je možné vrátiť. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy o kúpe darčekového poukazu do 14 dní odo dňa prevzatia poukazu, to neplatí, ak už bol poukaz použitý v tejto lehote.

10.5. Darčeková poukážka je určená na nákup tovaru v internetovom obchode podľa aktuálneho cenníka tovaru v čase nákupu. Hodnota darčekového poukazu zahŕňa aj DPH, ktorá sa platí pri zdaniteľnom dodaní, t. j. pri kúpe tovaru.

10.6. Podmienky použitia darčekového poukazu („voucher"):

10.6.1. Hodnota uvedená na poukaze bude odpočítaná z ceny nákupu v internetovom obchode.

10.6.2. Poukaz nie je vymeniteľný za peniaze. Poukaz nie je možné vymeniť. Hodnotu poukazu je možné využiť len jednorazovým nákupom v internetovom obchode. Akákoľvek zostávajúca hodnota nie je zameniteľná za hotovosť alebo bezhotovostné alebo iné poukážky a automaticky prepadá v prospech Predávajúceho.

10.6.3. Hodnota poukazu nie je úročená.

10.6.4. Pri tovare, na nákup ktorého bola použitá poukážka, môže byť suma kupujúcemu vrátená (v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo v prípade oprávnenej reklamácie) prostredníctvom náhradného darčekového poukazu.

10.6.5. Poukaz je platný do dátumu uvedeného na poukaze, po ktorom sa voucher stáva neplatným.

10.6.6. Poukážku je možné použiť len na úhradu nákupu tovaru podľa aktuálneho cenníka tovaru v čase nákupu v internetovom obchode. Kúpa tovaru sa riadi platnými obchodnými podmienkami predávajúceho.

10.6.7. Po použití kódu na zaplatenie nákupu v internetovom obchode sa poukaz stáva neplatným.

10.6.8. Ak sa poukaz nepoužije počas doby jeho platnosti, prepadne bez nároku na predĺženie doby jeho čerpania alebo vrátenie jeho hodnoty v peniazoch.

10.6.9. Predávajúci nezodpovedá za stratu, zničenie alebo odcudzenie poukážky a v takýchto prípadoch neposkytuje žiadnu náhradu.

11. Podávanie podnetov a sťažností

11.1. Kupujúci ako spotrebiteľ je oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: objednavky@healthfactory.sk.

11.2. O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás bude predávajúci informovať e-mailom zaslaným na e-mail kupujúceho.

11.3. Vzhľadom k tomu, že prevádzkovateľom e-shopu je predávajúci so sídlom v inom členskom štáte EÚ, môže sa spotrebiteľ obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum v SR (esc-sr.sk).

11.4. Podnet na vykonanie kontroly, ak kupujúci nie je spokojný s vybavením podnetu alebo sťažnosti, môže podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

12. Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi

12.1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: objednavky@healthfactory.sk, ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil reklamáciu alebo kupujúci sa domnieva, že predávajúci porušil práva kupujúceho. Ak odpovie predávajúci na žiadosť kupujúceho zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov („Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov („Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

12.2. Kontrolná činnosť SOI je v rámci jej kompetencií zameraná na podnikateľské subjekty so sídlom na území SR. Podnikateľské subjekty mimo územia SR (platí i pro predávajúceho) sa riadia legislatívou príslušnej krajiny, v ktorej má podnikateľský subjekt sídlo a sú kontrolované príslušným kontrolným orgánom v danej krajine.

12.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.

12.4. Kupujúci má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

12.5. Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenia o riešení spotrebiteľských sporov on-line) je Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, internetová adresa: https://esc-sr.sk/). 

  1. Záverečné ustanovenia

 

13.1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ riadia sa tieto Podmienky rovnako i kúpne zmluvy uzatvorené v internetovom obchode, slovenským právom, a to primárne Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru neuplatní. 

13.2. Ak je kupujúcim podnikateľ, strany zjednávajú, že tieto Podmienky rovnako i kúpne zmluvy uzatvorené v internetovom obchode, sa riadia slovenským právom, a to primárne Obchodným zákonníkom. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru neuplatní. 

13.3. Základná všeobecná premlčacia lehota pri kupujúcom - podnikateľovi je štyri (4) roky a pri kupujúcom - spotrebiteľovi je tri (3) roky.

13.4. Všetka písomná korešpondencia medzi predávajúcim a kupujúcim bude prebiehať elektronickou poštou. E-mailová adresa predávajúceho je uvedená u identifikačných údajov predávajúceho (čl. 13.12). Predávajúci bude doručovať korešpondenciu na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú kupujúci predávajúceho kontaktoval.

13.5. Zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim. Predávajúci je však oprávnený zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny.

13.6. Kupujúci nie je oprávnený bez písomného súhlasu Predávajúceho postúpiť svoje práva a povinnosti zo Zmluvy na tretiu osobu.

13.7. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má predávajúci i kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť.

13.8. Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.

13.9. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u predávajúceho, ale nie je kupujúcemu prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostane kupujúci e-mailom a bude teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez súčinnosti predávajúceho. Predávajúci odporúča vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.

13.10. Všetky práva na webovú stránku predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotografií, videí, grafiky, ochranných známok, log a iného obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Bez súhlasu predávajúceho je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webovú stránku alebo jej časti.

13.11. Ak akékoľvek ustanovenie zmluvných podmienok je alebo sa stane neplatným, zjavným alebo neúčinným, nebude to mať vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení podmienok. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, že sa akékoľvek ustanovenie Podmienok považuje za neplatné, zjavné alebo neúčinné, prednosť má ustanovenie, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému, zjavnému alebo neúčinnému ustanoveniu.

13.12. Kontaktné údaje predávajúceho: Health Academy s.r.o., adresa sídla Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, adresa elektronickej pošty: objednavky@healthfactory.sk, telefón: +421 919 434 552, (Po – Pi od 9:00 do 16:00), sociálne siete: Facebook healthfactoryczsk (Po – Pi od 9:00 do 16:00). Predávajúci neposkytuje iný prostriedok on-line komunikácie.

13.13. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle článku 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) v súvislosti so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely dojednávania kúpnej zmluvy a na účel plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho predávajúci plní prostredníctvom osobitného dokumentu - Podmienky ochrany osobných údajov.

13.14. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 07.2024. Práva a povinnosti vyplývajúce z platnosti predchádzajúcej verzie Podmienok zostávajú nedotknuté.

 


 

Príloha č. 1 - Formulár pre reklamáciu

Adresát:            Health Academy s.r.o., adresa sídla Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, adresa elektronickej pošty: objednavky@healthfactory.sk

Uplatnenie reklamácie

Titul, meno a priezvisko:

 

Adresa bydliska:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania:

 

Dátum prevzatia tovaru:

 

Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód):

 

Popis a rozsah vád tovaru:

 

Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom:

 

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom

 

 

Prílohy:

Dátum:

Podpis:

Príloha č. 2

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ

NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

Komu Health Academy s.r.o., Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, adresa elektronickej pošty: objednavky@healthfactory.sk

Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: .......................................................................................

 Dátum objednania/dátum prijatia* .....................................................................................

 Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* .................................................................

 Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* .....................................................................................

 Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)

 ........................................................

 Dátum ............................................

 * Nehodiace sa prečiarknite.

 

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

 

  1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa:

  • uzavretia zmluvy pri zmluve o poskytnutí služby alebo pri zmluve o dodaní digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči;
  • keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar pri zmluve o dodaní tovaru;
  • keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene;
  • keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru. pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí;
  • keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar pri dodávaní tovaru opakovane počas určitého času.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom)  na adrese: Health Academy s.r.o., Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, adresa elektronickej pošty: objednavky@healthfactory.sk

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete i vo Všeobecných obchodných podmienkach.

Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom nášho webového sídla https://www.healthfactory.sk/vraceni_a_reklamace/?retino-widget-root-url=/sk/portal/iframe/a82c30ab-8bff-4f0b-87e1-13b1fe932efd/ (https://www.healthfactory.sk v sekcii Vrátenie tovaru a reklamácia. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme e-mailom.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. 

  1. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Zašlite nám tovar späť na adresu: Health Academy s.r.o., Vrážská 239/24, 153 00 Praha 5 – Radotín, Česká republika, najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.